naar alle waarschijnlijkheid...

we zijn erg aangeslagen door het verdwijnen van Stroopy.
We hebben posters opgehangen en een vermissingsadvertentie op de lokale tv laten plaatsen.
Nu blijkt dat de man die Stroopy zou verzorgen hem zonder enige bescherming aan zichzelf heeft overgelaten. Het tuinhek was niet gerepareerd en andere voorzorgs maatregelen had hij niet getroffen. Hij heeft Stroopy naar buiten gezet en 1 maal per dag bracht hij eten. Stroopy struinde zonder enige oppas door het dorp. Dit is hem noodlottig geworden. Hij is, met een elke dag groeiende zekerheid, op 29 november na 4 uur door een dorpeling uit Porva vermoord.
Er zijn dorpelingen die met ons meevoelen. Maar vreemd genoeg, de meeste Hongaren ervaren dit als een normaal voorkomende gebeurtenis.

Je zult begrijpen dat dit voor ons een moeilijk te verkroppen gebeurtenis is. Er spoken allelei nare gevoelens door je heen. Het verdriet is enorm. Aangevuld met schuld gevoelens. Dat we Stroopy te kort zijn geschoten, door de verkeerde man te vertrouwen. Dat we nooit beseft hebben wat voor vreselijke dingen hier onder verschillende mensen speelt.
 
Nooit meer zullen jouw eigenwijze ogen ons meer aankijken,
Nooit meer zullen je oren omhoog gaan,
Nooit meer al jouw andere eigenaardigheden wat je zo lief maakte.
Nooit meer zullen we je vergeten.

11 opmerkingen:

  1. Ach lieverd,wat vréselijk.Hier zijn echt geen woorden voor.Wie doet nou zoiets??Huil even met je mee.Ik wens je in ieder geval heel veel strekte toe,schuldgevoelens moet je niet hebben hoor,je had geen andere keuze.Dikke troostknuffel,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend vervelend en moeilijk voor jullie..Wat een vreselijk bericht. Het is gewoon een misdaad. Ik weet dat sommige Hongaren anders met honden omgaan dan wij (een hond neem je als waakhond die het terrein bewaakt ipv huisdier dat je fatsoenlijk behandelt), maar dit is gewoon misdadig.
    Ik leef met je mee, echt ik vind dit heel erg.

    Sterkte en groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte gewenst!
    Dikke knuffel, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn er toch een idioten op deze aardbol. Moet je nou kijken wat een schat van een hond. Simmige mensen zijn toch vreselijk. En zo'n man daar begrijp je toch ook niks van. Zo kan je langzamerhand niemand meer vertrouwen. Ik wens je veel sterkte..... Liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  5. he bah, wat een rotverhaal! dat snap je toch niet, dat mensen zo met honden omgaan? en die man die beloofde voor hem te zorgen snap ik helemaal niet, een belofte die niets waar was.
    wie kan je dan nog vertrouwen..
    sterkte met jullie verdriet om spooky.
    hij ziet er zo grappig en ontdeugend uit op de foto's, echt een gemis.
    dikke knuffel van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och wat vreselijk,ik kan gewoon niet begrijpen dat er mensen bestaan die dit kunnen,waar slaat het in hemelsnaam op,ik word er zo verdrietig van,laat staan hoeveel verdriet jullie ervan hebben en tekort geschoten vind ik niet,je dacht dat je deze man kon vertrouwen.Wat een dotje aan de foto`s te zien,het goede zelf,ik denk aan jullie en een dikke knuffel van mij,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vreselijk wat er gebeurd is, en ongelooflijk dat zoiets mogelijk is. Ben echt woedend als ik dit zo lees. Maar lieverd voel je niet schuldig hoor, je hebt met heel je hart gedacht dat die man echt van honden hield, en jullie wilde helpen met de verzorging van Stroopy. Eigenlijk val ik helemaal stil, mijn hersenen kunnen zulke wreedheden niet begrijpen. Dit is echt niet te verkroppen, gedver. Wat een enorm rot gevoel zullen jullie hebben, denk je iets op te bouwen in een ander land en dan krijg je met zulke mensen te maken. Dan verlies je wel vertrouwen, jakkkes.

    Weet even niets meer te zeggen, maar wens jullie heel veel sterkte deze vreselijke gebeurtenis een plekje te geven, hoe moeilijk ook.

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh lieve Trudy.ik vind het zo erg voor jullie,wat een ,,ja wat moet ik zeggen,krijg het er koud van.wat een slechte mensen zijn er toch,oh,,zo'n lieve hond, nee er zijn geen woorden voor.zo krijg het vertrouwen in je medemens wel een enorme knak.fijn dat hij bij jullie zo'n fijn thuis heeft gehad.

    veel liefs van Oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedeavond,wat vreselijk en moeilijk is dit.

    Wij willen langs deze weg jullie heel veel sterkte toewensen met dit grote verdriet.

    Gr Inka en Andre

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een vreselijk verhaal. En dan te bedenken dat je die mensen in goed vertrouwen op je hond hebt laten passen. Snap niet dat sommige mensen zo wreed kunnen zijn.
    Ik wens jullie heel veel sterkt met dit verlies.
    Lieve groet, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Neeeh wat verschrikkelijk.... ik weet niet wat ik moet schrijven, Ik snap niet dat mensen zo kunnen zijn, echt dat wil erbij mij niet in.

    Lieverds ik wil jullie een hele dikke knuffel geven, mensen die zo wreed zijn naar dieren..... ik kan alleen maar me hoofd schudden en mijn gedachten stilletjes in mij houden.

    Sterkte lieve mensen

    BeantwoordenVerwijderen