In de verkeerde hoek..

Bedankt voor al jullie steun en lieve berichtjes.

Maar helaas ook trieste dingen komen niet alleen.
Op dit moment woont geluk niet in Hongarije en zit ik echt in de hoek waar de klappen vallen.

Bij aan komst was het stil in huis.
Stroopy was thuis gebleven omdat hij het reizen absoluut niet gewend is. Wij dachten 1400 km reizen was een beetje te veel van hem gevraagd.Dus hebben we de man die onze grond beheerd gevraagd voor hem te zorgen.
Het tuinhek kent een grote ruimte tussen het hek en de grond. Stroopy is een echte houdini en kon er onderdoor. Ook achter in de tuin had hij een spleet gevonden waar hij tussen door kon.
We waren bezig de complet omheining stroopyproof te maken.We hadden hekijzer al op maat afgesneden. Dit hoefde alleen nog maar worden vast gezet.Door de plotselinge afreis konden wij dit zelf niet afmaken.We hadden toen maar iemand opdracht gegeven om dit te doen.
Overdag zou Stroopy dan bij goed weer in de tuin gelaten worden en rond 5 uur eten en lekker naar binnen.De beheerder is gek met stroopy en wij hadden er alle vertrouwen in dat het goed zou komen.

Toen ik s'nachts thuis kwam dacht ik dat de man Stroopy mee had genomen naar zijn eigen huis.Ik was vermoeid door de lange autorit (ben in een keer doorgereden) en dacht dat komt morgenvroeg wel goed.S'Morgens ging in alle vroegte de telefoon onze tolk vertelde dat de beherder mij graag wilde spreken.De man spreekt swabisch (soort plat duits) wat ik goed beheers. Dus communicatie is geen probleem. Het drong toen eigenlijk nog niet helemaal tot mij door wat dit allemaal betekende. Even later liep ik door de tuin en zag dat er niets aan de omheining was gebeurt.Er ontstond een akelig alarm gevoel.

Dus snel erheen.Aanvankelijk ging alles goed.Maar op zondag een week geleden trof hij Stroopy avond's niet meer aan, zei de man, die ook duidelijk aangeslagen was door wat er gebeurt is. Zijn hele familie heeft vervolgens meegezocht door het hele dorp en omgeving. maar nergens iets gevonden.Zijn dochters hebben gehuild om het zoek zijn van Stroopy. De man heeft de hele week gespeculeerd wat er kon zijn gebeurt.Zware verhalen ontstonden over vergiftiging door mensen die ons niet gunstig gestemd zijn tot het meenemen van de hond door vreemden.Het niet afmaken van het hek was omdat de monteur ziek was geworden.

Na het gesprek liep ik verdwaasd naar huis.Toen ik stroopy's pluchen mand zag werd het mij allemaal te veel Ik zakte op de grond en liet mijn tranen de vrije loop. Hier hielp zelfs het bord "alles komt goed" niet meer.Alle stress van wat er de laatste tijd was gebeurt kwam er in een klap uit.

Ik hoop dat hij nog in de buurt rond zwerft. Hij heeft door zijn zwerfersbestaan zo,n kwetsbaar maar trots karakter gekregen en heeft mischien gedacht dat hij niet meer welkom is.Hij was stapelgek met Jacco en ik hoop wanneer Jacco weer terug is dat hij weer te voorschijn komt.
 

8 opmerkingen:

  1. He gatver meid wat een ellende. Nou misschien als die weer door heeft dat je thuis bent, komt hij misschien weer langs geslopen. lok hem met lekkere dingen.Ik vind het zo rot voor je. Lijkt me een olijke hond met een lieve kop. Nou dubbel sterkte dan maar. Dikke knuf van mij daar in de verre......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah wat een naar bericht bij thuis komst..
    heel veel sterkte..
    Ik hoop echt voor jullie, dat die toch onverwachts terug komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh de tranen springen in mijn ogen van je verhaal,wat vreselijk dit zeg en ik snap het helemaal dat het de druppel is die de emmer doet overlopen,je hebt idd geen geluk nu,ik ga heel hard wensen dat je Stroopy ongedeerd thuis komt,wat een lief toetje zeg,lieve groet en een knuffel van mij,Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach lieve Trudy, wat een ellende allemaal. Ach gossie, die arme Stroopy, hij is misschien op zoek naar jullie gegaan. Kan me voorstellen dat het je allemaal te veel werd, he jakkes, wat een verdriet kan een mens toch treffen. Hoop heel erg dat Stroopy ongedeerd is en snel weer huiswaarts zal keren. En inderdaad wat je schrijft als hij in de gaten heeft dat Jacco weer terug is, ooohhhh ik hoop het zo voor jullie. Zal duimen voor jullie.

    Heel veel sterkte gewenst, en ik hoop dat je snel een teken van leven krijgt...

    Lieve groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zal voor jullie duimen dat Stroopy weer ongedeerd bij jullie terugkomt!
    Veel sterkte gewenst, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou,wat triest.Krijg er helemaal tranen van,en je hebt al genoeg aan je hoofd!!Vindt t zo naar voor je maar ook voor Stroopy,ik duim voor je op n goede afloop.Lieve groet,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kom voor het eerst lezen op je blog (via Ingrid hierboven) en ben meteen geraakt door je verhaal over Stroopy. Hopelijk is hij inmiddels weer terug?
    Vind je blog leuk, vind het prachtig als mensen hun dromen volgen en zeker als ze een b&b beginnen in het buitenland, ga je blog dan ook volgen, okee. Hartelijke groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen